Het staat me bij dat ik hier eerder iets over gelezen heb, maar ik kan het helaas niet terugvinden. Zijn er gemeenten die gebruikmaken van Monsido om hun website te monitoren? Wij overwegen over te stappen van SiteImprove naar Monsido en ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Wij hebben nog nergens Monsido-script geimplementeerd.
Maar is er al een gemeente die zich ook oriënteert op Monsido? Ik zie op de website van Monsido dat ze Leiden als klant hebben. Leiden gebruikt ook TYPO3. Misschien kun je bij hun informeren?
Dank voor je reactie Inge. Ik had het gelezen op het VNG forum kwam ik net achter. Ik heb vanmorgen een demo gehad van Monsido en ben wel enthousiast, dus overweeg over te stappen.
Ik heb ook een keer een demo gehad! Vond het er ook super goed uit zien. Maar (nog) niet overgestapt.
Hi Anouk, wat houdt jullie tegen over te stappen?
Eigenlijk dat ik geen andere gemeenten of personen ken die het gebruiken. En ook wel omdat het vooralsnog lastig is om budget vrij te maken.
Dank voor je reactie! Ik snap het. Ik heb vooralsnog de indruk dat het goedkoper wordt dan SiteImprove, dus dan zou budget hopelijk geen probleem zijn. Er werken al zo’n 50/60 gemeenten met hen, maar helaas nog niemand van ‘onze OG groep’…
Ik heb in de afgelopen paar jaar een aantal keer een demo gehad van Monsido, en zelfs een maandje proefgedraaid (naast SiteImprove).
Eerst was het prijsverschil nog erg groot, maar toen had Monsido een aantal features die wij veel gebruiken in SI nog niet ontwikkeld. Het was heel basic. Later hadden ze dat wel (nog steeds niet allemaal, maar het werd al interessanter), maar het prijsverschil werd ook steeds kleiner. We hebben het toen afgewogen met het verlies van historische gegevens en het feit dat onze webredacteuren inmiddels allemaal bekend zijn met SI en toen was de conclusie: dat doen we toch maar niet.
Als je nog geen of pas korte tijd SiteImprove gebruikt is het denk ik wel een interessante optie.
Dank je wel Steef. Goed om jouw overwegingen mee te krijgen, daar heb ik wat aan.
Gemeente 's-Hertogenbosch maakt gebruik van Monsido. Geen OpenGemeenten-gemeente, wel TYPO3. Als je interesse hebt, ga ik wel even achter de naam van de verantwoordelijke aan.
Hi Micheline, als dat niet teveel moeite is, heel graag!
Oh ja, nog een een aanvulling: als je kwaliteitscontrole wil, en statistieken, en heat maps, dan maakt(e?) Monsido gebruik van applicaties van derden voor die laatste 2. Je haalt dan dus eigenlijk 3 pakketten naar binnen.
Goed om even te checken en mee te nemen in de afweging.