Doen jullie eventmanagement?

Hoi! Niet geheel on-topic maar ik schiet 'm hier toch even in:

Ons wordt steeds vaker gevraagd te helpen bij events zoals bijv. een ondernemersbijeenkomst, 4/5 mei activiteiten of interne bijeenkomst. De verwachting is om daarbij te zorgen voor diverse mailings zoals uitnodiging, herinnering, bevestiging en achteraf feedback en evaluatie. We beheren dus ook de inschrijvingen.

Doen jullie dat ook, en zo ja, hoe regel je dat gestroomlijnd? Eigen workaround of een aparte tool(s)?

Super interessant,
Ik las laatst iets over participatie op VNG gemeenten en daar geven zij ook diverse mogelijkheden om te gebruiken. OpenStad is er een van en dat is een open source site, waar de gemeente Amsterdam veel ervaring mee heeft. Het zou interessant zijn om meer informatie bij hen op te halen. Home | OpenStad.org
Ook het bedrijf Mett werd genoemd en zag er interessant uit. Participatieplatform van Mett. Digitale participatie snel, simpel en veilig.
Verder doen wij geen eventmanagement, dat doet onze afdeling Communicatie. Wij helpen wel om voor hen links te plaatsen op projectpagina’s. Zij beheren zelf de inschrijvingen.

Hallo Jaap, interessant! Vanuit welke rol worden jullie hiervoor gevraagd?

Hi Betty, mijn functie is contentspecialist. Eventmanagement niet echt een item in onze taakbeschrijving :slight_smile:. Maar…voor teksten en layout mailings zijn we wél direct verantwoordelijk en daar hangt beheer van inschrijvingen dichtbij.

Ik maak op verzoek wel een digitaal inschrijfformulier, maar registratie etc. hoort bij de afdeling die de bijeenkomst organiseert.

1 like

Wij hebben een koppelmogelijkheid gebouwd met OpenStad. Met de koppeling kun je widgets van OpenStad presenteren op je website. Tijdens de kennissessie van 25 februari laten we de mogelijkheden zien.

1 like

ha Jaap, ja dit begrijp ik. Bij Barneveld maken wij soms ook formulieren. En dan is de stap naar beheer van processen snel gezet. Zeker als je vrij dienstverlenend bent. Maar het past eigenlijk niet bij je functie van contenbeheerder lijkt mij. Bij wie wel? Bij de eventmanager of zijn/haar ondersteuner, indien aanwezig.
in de toekomst is hier hopelijk een rol voor AI in weggelegd… het zijn waarschijnlijk allemaal logische stappen…