Doorontwikkelen zoekfunctie

Dat is een zoekadvertentie. Je kunt bovenaan de zoekresultatenpagina een verwijzing makennaar interne pagina of een externe url. Dit ziet eruit als een card en niet als een gewoon zoekresultaat We noemen het aanbevolen pagina’s, omdat het geen echte advertenties zijn.

Hoi, wij zijn aan de slag gegaan met de zoekadvertenties. En nu loop ik meteen tegen het volgende aan: dit werkt niet met samengestelde zoektermen.

Zo wilde ik voor Kiezerspas de zoekterm “andere gemeente” toevoegen, maar daarop vindt hij niets. Ook bij de term met aanhalingstekens, of één van de termen (“andere”) toont hij de zoekadvertentie niet.

Zijn er toevallig anderen die dit zijn tegengekomen? En nog beter: die hiervoor een oplossing hebben bedacht?

Hoi Stefan,

Hier hetzelfde probleem ook al ondervonden. Pagina’s over Soest Zuid kwamen niet goed naar boven in zoekresultaten. Dacht dit ook met een zoekadvertentie op te lossen, maar dat kan dus niet aangezien het twee zoekwoorden zijn. Combineren van trefwoorden is helaas niet mogelijk. Misschien iets wat nog wel in de toekomst zou kunnen? Dat zou fijn zijn!

Voor nu ook nog niet een andere oplossing gevonden helaas…

@Joyce @Steef We hebben inderdaad geen rekening gehouden met een dubbel zoekwoord. Dit is een mooie uitbreiding op de mogelijkheid van zoekadvertenties. Ik laat jullie weten hoe we dit oppakken.
Voor typefouten hoef je geen advertentie te maken @Steef . We hebben dit opgelost met zogenaamde fuzzyness. Dat betekent dat de meeste typefouten al automatisch gecorrigeerd worden.

1 like