Google Translate voor website

ik krijg van collega’s wel eens de vraag of we onze website (of delen van onze website) ook in andere talen kunnen aanbieden, met name voor onze Duits- en Franstalige gasten.

Van 1 van mijn collega’s kreeg ik de tip voor een Google Translate knop op de site. Dit had mijn collega gezien op de website van Eindhoven (voorbeeld: zie pagina Eindhoven) in de balk rechtsboven.

Mijn vraag is of ook andere gemeenten hier gebruik van maken. En aan OpenGemeenten of dit eenvoudig is in te passen in de website.

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik kreeg toevallig vandaag ook de vraag.

In Soest hebben wij ook deze vraag gekregen, met name vertaling in het Engels.

We werken op dit moment aan een oplossing met Google translate voor de gemeente Nieuwegein. Na een klik op de translate-button komen bezoekers op een tussenpagina terecht, waarop wordt uitgelegd dat Google commerciele cookies plaatst en of ze daarmee akkoord gaan. Als ze daar ja op zeggen, wordt de website vertaald door Google translate standaard in het Engels. Zodra deze functionaliteit klaar is, laten we het zien via de nieuwsbrief en de community. Als je al interesse hebt, kun je een offerte opvragen bij Jan-Thijs via hallo@opengemeenten.nl

Is dit dan alleen in het Engels beschikbaar, of kunnen bezoekers zelf een taal van hun voorkeur kiezen?

@Toon Bezoekers kunnen hun eigen taal kiezen. Google biedt alle wereldtalen aan.

Is deze optie ook voor de afsprakenmodule?

Het is wel interessant wat Eindhoven biedt, maar wel jammer van de cookies én dat de lijst van talen in het Nederlands wordt aangeboden.

Ik vind het wel mooi werken: ik heb hem net in het Russsich gezet en ook de alt-teksten worden meevertaald.

1 like