Hoeveel wordt Readspeaker gebruikt?

Van een van onze klanten hoorden we dat Readspeaker eigenlijk nooit gebruikt wordt op hun toptakenwebsite. Een keer per maand zagen ze dat Readspeaker werd gebruikt op de sitemappagina. Zij hebben besloten om het abonnement op te zeggen. Voor toegankelijkheid is de inzet van Readspeaker geen must.
We zijn heel benieuwd of Readspeaker veel gebruikt wordt op jouw website en op welke pagina’s specifiek. Zou je eens in de bezoekgegevens willen duiken en de resultaten willen delen onder dit topic? We hopen zo meer gegevens te verzamelen over de toegevoegde waarde van een lees voorknop.

1 like

Hier ben ik dus ook benieuwd naar. Wij hebben geen Readspeaker maar soms (eens in de paar jaar) komt er een opmerking van een inwoner of collega over het ontbreken ervan. Aan Readspeaker zelf heb je niets als je vraagt naar het gebruik.

Ik ben ook nog steeds nieuwsgierig naar het gebruik.

Er zijn gebruikerscijfers die je kunt inzien / downloaden. Je kunt bij je accountmanager van Readspeaker vragen hoe je hier op in kunt loggen.

Uit eerdere ervaring weet ik dat het meer gebruikt werd dan we toen dachten, maar ook door een hele andere mensen dan we dachten.

Wij hebben een blinde collega bij ons werken, en daar heb ik wel eens aan gevraagd of het voor haar een meerwaarde zou zijn.
Slechtzienden en blinden hebben zelf hele goede voorlees-software op hun laptop of mobiel staan. Zij maken geen gebruik van voorleesfuncties zoals Readspeaker.

Ik heb toevallig laatst contact gezocht met een accountmanager van Readspeaker omdat wij twijfelden of we deze toe moesten voegen aan onze nieuwe themawebsite. In onze statistieken zien we terug dat het maandelijks tussen de 100 en 350 keer gebruikt wordt, met name de pagina’s onder zorg, werk en inkomen zijn populair. Wij hebben er daarom ook voor gekozen om de Readspeaker toe te voegen aan de nieuwe website voor het sociaal domein.

1 like