Om de iconen uit de iconenset in rapportages (PDF, Power BI, enz.) te kunnen gebruiken, moet de iconenset gedownload worden. De standaardkleur van de gedownloade iconen is zwart. Is het mogelijk om bij het downloaden de gewenste kleurcode te kiezen, zodat de iconenset in kleur wordt gedownload? Zoals The Noun Project, waar je een color kunt kiezen voor het downloaden (https://thenounproject.com/).
En is het ook mogelijk om ze als PNG te downloaden met hoge resolutie i.p.v. als SVG?
Overigens zagen we dat voor 6 iconen hardcoded de kleurcode #000 in het SVG bestand stond, voor alle andere iconen was dat niet het geval. Is dat een bewuste keuze? Het gaat om deze 6 iconen: Computerregeling, Erfpacht, MonitorVirus, ParkerenBedrijven, Schoolkostenregeling en ZelfstandigWonen.
Hoi Jessica, bedankt voor je bericht. Tot nu toe hebben we alleen losse svg bestanden als download vanuit Github beschikbaar omdat we ze op deze manier direct kunnen gebruiken in het CMS voor onze gemeenten. Wij zouden alle iconen graag beschikbaar stellen zoals de dat bij thenounproject doen maar daar hebben we nog wat funding voor nodig : )
Ik kan je een illustrator document sturen met alle iconen dan kun je daarin zelf kleuren aanpassen en deze vervolgens exporteren naar png. Heb je daar wat aan?
Binnenkort worden er nieuwe iconen aan de set toegevoegd, dan zal ik ook de kleurcode uit bovengenoemde svg bestanden verwijderen. Goed dat je het even meldt!
Hoi Martijn,
In welk programma kan ik het illustrator bestand openen? Adobe Illustrator of een ander design-programma? En weet je ook welke resolutie PNG dit oplevert?
Dank alvast voor je reactie!
Hoi Jaap, dan zal ik ze opsturen als jullie nieuwe iconen zijn toegevoegd. Ik ben nu tegelijkertijd bezig met nieuwe iconen voor gemeente Deventer. Dus er komt een mooie update aan!