Inrichten portaal 'Mijn gemeente' op de website

Katwijk is zich aan het oriënteren of wij de Berichtenbox - Mijn Overheid of iets anders willen inzetten als ‘Mijn gemeente’ portaal op de website. Wie heeft hier ervaring mee of is zich ook aan het oriënteren hoe je dit het beste kan implementeren en beheren?

Gemeente Dijk en Waard is zich ook aan het oriënteren hierop. We hebben bijvoorbeeld nu een ‘Mijn Dijk en Waard’-pagina (Mijn Dijk en Waard | Gemeente Dijk en Waard). Dit is een overzichtspagina met portalen. We zijn nog aan het onderzoeken of dit wel aan de behoeften en verwachtingen voldoet bij gebruikers. Ik kan aan de projectleider vragen of ik zijn gegevens aan jou mag geven, zodat je contact met hem kan opnemen?

1 like

Interessante vraag. Iedere gemeente heeft meerdere digitale loketten, waarvoor je een logische ingang wilt creëren. Met het team gaan we op korte termijn bespreken of wij hiervoor een alternatief kunnen aanbieden.

Mooi voorbeeld @RomyBoxsem . Ik ben benieuwd naar de oplossing van andere gemeenten voor dit vraagstuk.

Dan hoor ik graag te zijner tijd welk alternatief jullie gaan aanbieden.

In De Bilt hebben we een eigen PIP (Persoonlijke Internet Pagina). Deze is te bereiken via mijn.debilt.nl. Daar kunnen burgers bijvoorbeeld ook meldingen volgen.

1 like

Ziet er goed uit, @Wietse Gebruiken jullie hier een zaaksysteem voor?

Yes, dit loopt via Zaaksysteem.nl.

1 like

Dank voor het delen van jullie informatie @RomyBoxsem en @Wietse. En dan is het nu tijd voor de aanvullende vraag; hebben de gemeentes Dijk en Waard en De Bilt voor het inrichten van deze pagina’s klantonderzoek gedaan? En zo ja; op welke manier?