Kennissessie 8 oktober: Vul de juiste velden in TYPO3 voor een toegankelijke website

In het kader van de Week van de Toegankelijkheid (7-12 oktober) organiseren we op dinsdag 8 oktober van 13.30 tot 14.30 uur een kennissessie over het correct invullen van velden in TYPO3 voor een toegankelijke website. We laten zien hoe je bijvoorbeeld de juiste koppenstructuur gebruikt, waar je alt-teksten voor afbeeldingen kunt invullen, hoe je geo-informatie aanbiedt, hoe je een contentblok in een andere taal zet en welke toegankelijkheidsopties de mediaplayer biedt voor video’s. Daarnaast is er ruimte voor het stellen van vragen over specifieke toegankelijkheidsuitdagingen.
De sessie is te volgen via Teams.
Aanmelden is niet nodig en deelname is gratis.

@Inge Interessant! Kunnen we deze sessie ook terugkijken? Ik kan zelf niet op het aangegeven tijdstip

1 like

@Anke Ik neem later na de kennissessie alles als filmpje op.

Ik ontvang ook graag de terugkijklink

Daar zorg ik voor, @Loen

Ik ook graag :slight_smile:

Ik ontvang de link ook graag.
Is het in de toekomst mogelijk om sowieso een terugkijklink te delen? Ik weet nu al dat ik bij een aantal kennissessies niet live kan deelnemen, maar wel zou willen terugkijken.

Alvast bedankt, groet, Angela

Ik was bij de sessie. Ontvangen wij de link ook om terug te kijken of kan ik die bij deze opvragen?

Ik werk nog aan teksten en uitlegfilmpjes. Zodra die klaar zijn plaats ik de link in dit gesprek.

Alle tips en werkinstructies uit de kennissessie zijn nu toegevoegd aan onze kennisbank. Hiermee kun je direct aan de slag om de toegankelijkheid van je website te verbeteren.