Redactionele tab uitbreiden

Een paar jaar geleden hebben we het tabblad ‘Redactioneel’ toegevoegd aan de pagina-eigenschappen, zodat je extra informatie kunt toevoegen aan de pagina.

Welk probleem lossen we op?

Het beheer van de website wordt niet per se eenvoudiger, maar wel overzichtelijker. Redacteuren willen graag een notificatie als een pagina al een lange tijd niet meer is bekeken. Het is dan handig om bijvoorbeeld te weten bij wie je informatie kunt krijgen, of aan welke criteria de pagina moet voldoen om waardevol te zijn voor bezoekers. Daarom willen we notificaties mogelijk maken.

Wat is er nodig?

  • We gaan eerst terugkijken naar de wensen die al geuit zijn door klanten.
  • Vervolgens bekijken welke wensen we kunnen uitwerken binnen een bepaald tijdsbestek.
  • Daarna onderzoeken we hoe we dit technisch mogelijk kunnen maken.

Bekijk de pitch van Inge

Hoi Madeleine,
Bedankt voor je input. Dit zijn juist het soort wensen dat ik wil verzamelen om het tabblad voor jou relevant te maken. Ik noteer deze vast!

1 like

Vraagje over het tabblad redactioneel. Als wij een export van de pagina’s maken krijgen we geen rij met naam van de auteur en de verloopdatum. Doe ik iets verkeerd of is er een mogelijkheid om die uitdraai wel te krijgen?

Ik zie inderdaad dat je die velden niet kunt selecteren. Dat lijkt me een mooie uitbreiding van de mogelijkheden. Dit punt gaan we zeker meenemen in het project.

Vanochtend hebben we een meeting gehad met de expertgroep. Deze wensen zijn besproken:
Wensen tabblad:

  • Notificaties van datum om weer naar pagina te kijken
  • Veld ‘Inhoud type markeringen’ automatisch vullen of suggesties doen

Wensen CSV export:

  • Alle velden uit tabblad in de CSV opnemen
  • Filteropties in exportmodule opnemen
  • Namen vervangen door functienaam
  • Andere optie voor invoerveld naam auteur

Heb je nog aanvullingen? Voeg ze hieronder toe.

1 like

Hoi Inge, we hebben ‘onlangs’ ook een meeting gehad met een aantal deelnemers. Kan daar misschien ook een samenvatting van komen?

  • alle velden uit het tabblad in de csv opnemen. Wij zijn bijvoorbeeld benieuwd of dat uitgewerkt wordt. Fijn dat Micheline heeft laten zien dat je in Typo goed de velden uit het tabblad kunt oproepen in een lijst.