Tolkie Schrijfhulp

Ik las op LinkedIn over de Tolkie Schrijfhulp. De plugin die automatisch je teksten versimpeld naar B1of A2 niveau. Dit lijk me zo handig! Ik vroeg me af, zijn jullie daar bekend mee? En twee zou het mogelijk zijn om zo’n plugin toe te voegen binnen het cms?

Tolkie | Teksten voor laaggeletterden | B1 schrijven met AI - Tolkie

@linda.prins Klinkt als een heel nuttig product. We gaan op korte termijn een kennismakingsgesprek inplannen. Bedankt voor deze tip!

2 likes

Veel gemeenten werken ook met dergelijke tools in hun tekstverwerkingspakket (veelal Microsoft Word), waardoor dit ook te gebruiken is voor brieven en e-mails.

Wellicht ook een idee voor jullie, om het een niveau hoger op te lossen in plaats van in je cms?

Ik heb gisteren een kennismakingsgesprek gehad met Laurens van Tolkie. Tolkie richt zich op mensen die moeite hebben met lezen en begrijpen van teksten (A2-niveau). Met behulp van AI ‘vertalen’ ze een webtekst naar A2-niveau. Op dinsdag 30 april, tijdens de kennissessie van april, gaat Laurens hier meer over vertellen.

Hi Inge, hoe meld ik mij aan voor de kennissessie van 30 april?

@RomyBoxsem Je hoeft je niet aan te melden. Je mag gewoon aanschuiven. Dit is vast de link naar de Teamsmeeting.

Ik heb toevallig vorige week met Laurens van Tolkie gezeten. Ben enthousiast over de tool. Als gemeente hebben we ook Klinkende taal (LVE) tool in Word, maar deze tool maakt de content op je website direct A2.