Hallo,
We krijgen regelmatig de vraag om een aanmeldingsformulier voor een bijeenkomst op de site te zetten. De formulieren van OpenGemeenten sturen alleen mails door, er kan niets opgeslagen worden op de server,
Bij grotere aantallen is het toch de wenselijk dat de gegevens op een server verzameld worden om ze vervolgens in één xls/csv naar de opdrachtgever te sturen.
Wat voor formulieren gebruiken jullie hiervoor?
Hi Astrid, je kunt ook de aanmeldformulieren van LaPosta gebruiken (is ook een contentelement). Incl handige bevestigingsemails en de mogelijkheid om de aanmelders te mailen en ze te laten uitschrijven bijvoorbeeld.
@Jeroen - Inderdaad handig… alleen ben ik al wel een keer flink de mist in gedaan toen er meerdere mensen van een organisatie inschreven via een info@… adres.
Bij LaPosta kunnen geen 2 verschillende namen onder 1 e-mailadres worden geregistreerd
@Astrid Wat goed is om te weten: standaard laten we het ingevulde formulier direct versturen, zodat de gegevens niet in de publieke website bewaard worden. Omdat over het algemeen gemeenten niet een plek hebben om de mails in op te slaan (ESB, of een ander soort verwerkend systeem) kiezen we ervoor om het via een e-mail te laten versturen, dat is dan de makkelijkste oplossing.
Maar hiervoor kunnen we zeker ook koppelvlakken maken die het aanbieden in een systeem van de gemeente.
Bij de gemeente Barneveld maken we hiervoor gebruik van Microsoft forms. Deze formulieren worden gemaakt en verwerkt door de personen die de bijeenkomst organiseren. Ik dacht dat alle gegevens in een excelbestand verzameld worden.