Verwerkingsregister online plaatsen

Hallo,

Wij hebben het verzoek gekregen om mee te denken over een gebruiksvriendelijke en toegankelijke manier om een verwerkingsregister op de website te publiceren. In ons geval is dit een Excel met veel kolommen en veel rijen.

Ik ben benieuwd: Hoe gaan andere gemeenten hiermee om?

Hoi Kees-Jan,

Wanneer je op een zoekmachine zoekt op ‘verwerkingsregister’ en ‘gemeente’, dan krijg je al heel veel voorbeelden. Daar kan je alvast wat gemeenten bekijken.

Dat had ik ook al gedaan. Maar de voorbeelden die ik daar zie zijn vooral PDF’s. Wij proberen daar van weg te blijven. Maar ik ben ook benieuwd of OG hier een goede oplossing voor heeft.

Ik vind die van Enschede overzichtelijk, die van Amsterdam is een document van ruim 1300 pagina’s. Dat heeft niet mijn voorkeur.

Hoi Kees-Jan,

We hebben niet alle details van het register op onze website gezet, maar wel de belangrijkste items: welke gegevens, bewaartermijn en met wie we het mogen delen. Op alle productpagina’s waar mensen gegevens kunnen invoeren, verwijzen we naar het register. Kijk maar eens hier. Privacyregister | Gemeente Barneveld

Wellicht inspiratie. :slight_smile:

In Heemstede en Bloemendaal hebben we het register online gedeeld. Via deze link Privacyverklaring gemeente Heemstede | Gemeente Heemstede > onder het uitklapmenu register van verwerkingen staat een link naar het online register. Beter dan de excel die we eerst hadden maar nog steeds niet ideaal of gebruiksvriendelijk. Je moet weten wat je zoekt, dan is het prima om te gebruiken.