Wel of niet actief op X? Wat zijn de argumenten

Hi,

Binnenkort bespreken mijn collega en ik bij het PHO Communicatie ons gebruik van X als online kanaal. Binnen het online team willen we van X af, want: erg weinig interactie (gemiddeld ongeveer 200 weergaven, 2 likes), is het ethisch gezien nog wel te verantwoorden, we plaatsen ons nieuws ook op de website en in de nieuwsbrief.

Ons idee is om X alleen nog in te zetten voor crisiscommunicatie, dat zien we ook bij meerdere gemeenten gebeuren. Maar in een van de laatste inwonerspanels gaf 10% van de deelnemers aan X nog wel belangrijk te vinden voor het volgen van nieuws, en daar sloeg onze burgemeester op aan. Hij wil X daarom nog wel aanhouden als kanaal.

Onze vraag: gebruikt jullie gemeente X nog als online kanaal, en zo ja, op welke manier? Hoe zijn jullie tot die beslissing gekomen?

2 likes

Hoi Eva, omdat ik zojuist meerdere updates over de roadmap heb geplaatst, reageer ik even op je bericht, zodat het weer bovenaan in de lijst verschijnt. :grinning_face:

1 like

Hoi Eva, (helaas zie ik niet van welke gemeente je bent)

Wij zijn vorig jaar na een volledig traject met B&W en raad gestopt met actieve publicatie op X. Ik wil best met je uitwisselen wat onze gedachten daarbij waren. Misschien handiger even via telefoon of teams.
Mail me maar op at.oostveen@deventer.nl. Dan kunnen we iets afspreken

Groeten,
Astrid Oostveen