Hallo,
Ik ben op zoek naar een aantal voorbeelden van beslisbomen. Waar gebruiken jullie deze functionaliteit allemaal voor?
Dank!
Hallo,
Ik ben op zoek naar een aantal voorbeelden van beslisbomen. Waar gebruiken jullie deze functionaliteit allemaal voor?
Dank!
hoi Kees-Jan,
Gemeente Zeist maakt gebruik van beslisbomen. We hebben er niet veel, maar we hebben een beslisboom geplaatst voor het aanvragen van een gpk. Men moet eerst de beslisboom doorlopen, voordat ze de link vinden om een gpk aan te vragen. Ze weten dan al of ze kans maken op een gpk. Dit scheelt de back-end enorm veel aanvragen die afgewezen moeten worden: Handleiding gehandicaptenparkeerkaart | Gemeente Zeist
En voor onze website zekerinzeist.nl heeft OpenGemeenten een beslisboom gecombineerd met een formulier, de rekenhulp. Hier kunnen burgers die een kleine portemonnee hebben, zoeken of ze recht hebben op een toelage of uitkering of andere hulp.
Groet,
Annuska
Bij gemeente Utrecht gebruiken wij een beslisboom bij het aanvragen van geldhulp.
Dat was een flink traject om bij de juiste vorm te komen, hij was veel en veels te ingewikkeld in het begin en we hebben hem echt flink moeten versimpelen voordat hij bruikbaar werd.
Het onderzoek dat we hebben gedaan bestaat uit twee delen, maar ik mag maar 2 linkjes plaatsen . Laat maar weten als je er meer over wilt weten!
Dank jullie wel @Annuska en @jeroen298. Interessant, jullie gebruikersonderzoek. Deel 2 is gemakkelijk te vinden, onder deel 1, dus dat zal het probleem niet zijn. Beslist het lezen waard!